29/9 - 10

Nu var det ett tagsen jag skrev. Har inte orkat eller haft lust att skriva något. Det kanske blir mer nu när man inte går i skolan och jobbar istället.

Den 4 juni tog jag studenten. Det var en helt underbar känsla att få uppleva! Den dagen jag alltid att minnas. Lyckligaste stunden i mitt liv. <3

Var ledig i typ 2 veckor eller något innan jag började att jobba igen på äldreboendet, där jag var förra sommaren också. Mitt sommar schema började i juli och tog slut den 5 september. Det känns som jag har gjort mitt där ute på äldreboendet. Behöver utforska något annt nu. Jag kan liksom de, jag utvecklas inte känns det som..

Det var någon dag i juni som chefen på DSBUS (Drottnings Silvias Barn- och Ungdomssjukhus) ringde till mig och frågade om jag fortfarande var intresserad på att jobba hos dem. Och självklart svarade jag att ja det är jag fortfarande! Så frågade hon när jag skulle kunna tänka mig börja. Då sa jag att mina schema slutar den 5 september och jag kan börja med en gång efter. Hon frågade även om jag ville vara ledig innan jag började att gå brevid. Jag bah nej nej jag gör på med en gång efter. jag vill komma in i det så snabbt som möjligt, så jag kör helst på med en gång.. Jag fick brevidgång i en vecka. Det var tufft att jobba i en vecka i streck men jag klarade de.
Jag praktiserade där i våras på min fjärde och sista praktik. Avdelning 323 är en hjärtsjukvårds avdelning för barn och ungdomar. Jag trivdes jättebra med min handledare och personalen. Det var intressant att vara där, men var hemskt att se så små barn så sjuka som dem är när dem kommer dit.
Första dagen jag gick brevid så fick jag flera tider som hon ville att jag skulle jobba. och dem tiderna var att jag skulle jobba självständigt då. Redan andra veckan fick jag tider som jag skulle gå själv. jag var självklart nervös för jag skulle göra fel och inte kunna svara på föräldranas frågor som dem hade om deras barn. Men alla var jätte snälla och sa "att om det är något du undrar över Emma så är det bara att fråga". Det var skönt att höra de från dem att dem hade överseende över att jag var ny i arbetet.
Jag förväntade mig inte att se ett barn när jag kom tillbaka dit efter min praktik. Jag hoppades på att han hade fått en nytt hjärta men så var det inte för 3 veckor sen. Nu efter 9-10 månader i en exor pump så fick han äntligen ett hjärta men dem tog en stor risk med de.. Hjärtat var nämligen ett A-hjärta och han behövde ett 0-hjärta.

Jag älskar det arbetet :D Man träffar så mkt nya människor vars barn och sjuka.
Ja, det är det här som har hänt i mitt liv sen sist typ.. Inte så mkt alltså ^^.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0